vorige paginaVeelgestelde Vragen

Registratiekaart

Waarom kan ik geen registratiekaart opvragen van een kalf dat ik net gemeld heb?

Als u het kalf zojuist via I&R-diermutaties of via Voice Response gemeld hebt, dan is de I&R-informatie wel direct bekend, maar voor aanvullende informatie (ouders, rasbalk, draagtijd) moet de geboortemelding nog door het proces ‘stamboekregistratie’ geleid worden. De stamboekregistratie vindt niet direct plaats. Dit is een dagelijks proces, waarin alle meldingen van de vorige dag verwerkt worden.
Zodra de stamboekregistratie van het kalf gereed is, kunt u een registratiekaart opvragen. Dit zal meestal 1 dag na de geboortemelding zijn.

Ik kan voor een bepaald dier geen registratiekaart opvragen, hoe kan dit?
Het betreft waarschijnlijk een kalf waar u al een afvoermelding van gedaan hebt en/ of dat door een andere veehouder al is aangevoerd. U krijgt dan de melding ’ DF492- Dier is niet gevonden’.

Waarom krijg ik alleen informatie van moeder en moedersmoeder en ontbreekt de rasbalk?
Als u geen stamboeklid bent, krijgt u alleen de algemene diergegevens die ook in I&R vastgelegd worden, evt. aangevuld met een naam en diernummer.
Dit geldt ook voor aangekochte dieren die geboren zijn op een niet-stamboekbedrijf.

Waarom worden de inseminatiegegevens die bij het NRS bekend zijn niet vermeld op het tweede deel van de registratiekaart?
Het product Registratiekaart via Internet is bedoeld ter vervanging van de papieren Registratiekaart die geleverd wordt door uw regiokantoor. Deze ontvangt u op basis van deelname voor de aangehouden kalveren. Inseminatiegegevens zijn dan nog niet van toepassing. Deze gegevens worden daarom ook niet uit het systeem opgehaald voor registratiekaarten, die aangevraagd worden voor oudere dieren.

Waarom staan er geen diernummers ingevuld?
Er worden alleen diernummers vermeld bij een kalf als u deze ook direct bij de geboortemelding opgeeft. Diernummers zijn een nummering binnen uw bedrijf, bijv. als u met vriesbrandnummers werkt. Wanneer u dit wilt kunt u via uw regiokantoor aangeven dat u diernummers wilt gaan gebruiken.
Oormerknummers worden niet automatisch als diernummer opgeslagen.

Na het afdrukken van de registratiekaart zie ik geen omtrek van het oormerk, en geen kleurverschil in de verschillende regels op de achterzijde van de registratiekaart.
Dit heeft te maken met de printer instellingen van uw pc. Deze kunt u op de volgende manier aanpassen:
Kies in de browser menubalk voor de optie "Extra" en dan "Internet opties".
Onder het tabblad Geavanceerd vindt u onder het onderdeel afdrukken de optie Achtergrond kleuren en –afbeeldingen afdrukken. Hierbij moet u ervoor zorgen dat het blokje is aangevinkt.

Waarom krijg ik de registratiekaart op twee verschillende pagina’s?
Kies in de browser menubalk voor de optie “Bestand” en dan “Pagina instelling”. In deze instellingen moet ervoor gezorgd worden dat de regels Koptekst en Voettekst leeg zijn. Als deze niet leeg zijn ziet u op de print boven en onderaan de pagina een verwijzingsregel (URL-link) staan.

Waarom kan ik geen registratiekaart via het oornummer aanvragen van een geïmporteerd dier?
Het opvragen van de registratiekaart van geïmporteerde dieren kan via het oornummer, als daarbij de juiste landcode wordt geselecteerd.

Komt uw vraag niet voor in deze lijst?
Stel hem aan onze afdeling Verkoop.



pagina printen
vorige pagina